torstai 3. tammikuuta 2013

Sydän


Jos mulla olisi vielä sydän,
se olisi sitkeä sydän, äidin sydän,
sydänmaa.

Mutta mulla on suljettu sydän, 
se laulaa 
synkkää sydänyön laulua.

Muistan sielun, sydämen ja kyyneleet,
ajan, jolloin
mun sydämeni pauhasi...

Mutta
mitä (oikeastaan) yhdestä särkyneestä sydämestä?
Sydänkohtauksia, joo, ja sydämeni osuman sai ja blaa blaa blaa, mutta kenenpä ei?

Jos puen sydämelleni kypärän, rautaisen,
suuremman kuin sydämeni on?
Mitä, jos teen sydämeeni joulun, sellaisen, joka saa talvenkin kukkimaan, 
mitä jos vain
päätän muuttua suklaasydämeksi?

Ehkä silloin mun sydämeni tänne jää.

Ehkä silloin 
mun sydän on rajaton maa
kauttaaltaan.

Terveisin 
Se, joka on kyllästynyt talveen sydämessä

P.S. Tämä tarina ei ole tosi

6 kommenttia:

  1. Huh, miten monta suomenkielistä sydänlaulua hauskasti yhdistettynä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus ideoiden puutteesta syntyy - no, kökkörunoutta nyt ainakin :).

      Poista
  2. Minä katsoin että ihana kuva, siinä oksien väliin jää sydämen muotoinen aukko. En huomannutkaan, että runo oli koostettu sydän aiheisista lauluista. Kertooko tämä nyt sitten että hahmotan maailmaa visuaalisesti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haa! Mietinkin jo, eikö kukaan huomaa kuvan sydäntä :).

      Poista

Kerrothan mielipiteesi päivän aiheesta. Kiitos!