perjantai 2. maaliskuuta 2012

Ero

Päästän sinut irti
Päästän sinut kokonaan
Annan sinun mennä
Me tahdoimme hellittää.

Luovuin sovinnolla
Töstäkin me selvittiin
Nostettiin jo maljaa
Loppulaulut laulettiin.

Vaikken tiedä minne meen, mä meen.
Vielä meille päivä valkenee.

Onnellinen sinä onnellinen minä
Muuta ei me tarvita, ei haluta
Onnellinen sinä onnellinen minä
muuta ei me tarvita, ei haluta.

Säästän nämä kirjeet
joissa niin mua rakastit
Ei lakkaa olemasta
Nuo lauseet jotka kirjoitit.

Liikuttaa mua vielä
Mä kuinka niihin vastasin
Jos ei hyvästi voi jättää
Nyt sanotaanko näkemiin.

Vaikket tiedä minne meet, sä meet
Vielä meille päivä valkenee.

Onnellinen sinä onnellinen minä
Muuta ei me tarvita, ei haluta
Onnellinen sinä onnellinen minä
muuta ei me tarvita, ei haluta.

(Päästän sinut irti, san. Lauri Tähkä)


Voi Lauri. Minä niin kovasti yritin pitää sinusta, mutta jos tunne on kuollut eikä mikään tunnu miltään, on parasta päästää irti.Yritän selittää.

Polte-levysi ilmestyi syksyllä. Kirjoitin järkytyksestäni. Levyllä on hyviäkin kappaleita, sitä en kiistä. Mutta - ironista sinäsnsä - vanha polte on poissa. Minusta vai sinusta, en tiedä. Sinä puristat ja pullistelet liikaa. Poikamainen kurittomuutesi on vaihtunut tarkoituksellisiin temppuihin. Päätin silti antaa sinulle mahdollisuuden, käydä keikalla.

Kyllä ei toiminut, niin kuin Mielensäpahoittaja sanoisi. Vanhat, Elonkerjuun kanssa luodut kappaleet kuulostivat ja tuntuivat väärältä, vaikka juuri niistä me molemmat sytyimme, jos jostain. Uusissa on liikaa humpanpumppaa, väitän, että meille molemmille. Juttukaan ei irronnut. Koko illan kuva oli se, että ikävöin Simoa, Johannaa, Lenniä ja Anteroa. Iloa.

Voi olla, että teet uusia levyjä ja kappaleita ja palaamme niiden myötä yhteen. 

Kiitos, Lauri, että olit. Hymyillään kun tavataan.

P.S. Ei kannata ottaa tätä kirjoitusta kovin vakavasti ;).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerrothan mielipiteesi päivän aiheesta. Kiitos!